fredag 27 mars 2009

Än en gång visar Jerry Seinfeld upp sin talang för att hitta små, näst intill icke-existerande problem, som man ändå störs av oproportionsenligt mycket.

Problemet i detta avsnitt är när man hittar någon intressant att prata med på en fest. Allt som oftast lyckas kompisen som vart rätt tyst hela festen, komma in och avbryta dig och denna intressanta person. Du kan försöka med att vara lite otrevlig, vilket tar emot, då du trots allt gillar kompisen, men samtidigt vill lära känna denna nya person.

I detta läge är varenda ord vitalt, och du måste visa kompisen att ni kan ta det senare, utan att framstå som otrevlig för kompisen och den nya personen. Du vet att om du yttrar mer än någon ynka mening kan den nya personen hinna gå ut på rökpaus, sätta sig i den alltför trånga soffan, eller i värsta fall, lämna festen.

Med det sagt. Hemmafester är oftast fantastiska, och jag skulle egentligen till en ikväll. Nu blev den inte av, och jag ska dansa till klesmer istället.

Fredagscitatet: I won't get over you, even if, they're dying in Africa. I won't get over you, even if, they're crying in Africa.

Fredagstipset: Användbar sida för att ladda hem nya, ibland läckta skivor

3 kommentarer:

  1. "Allt som oftast lyckas kompisen som vart rätt tyst hela festen, komma in och avbryta dig och denna intressanta person."

    asså håll käften, jag är oändligt mycket intressantare än alla jävla nya personer

    förresten, hur lyckas du så att säga göra om länken till vanlig text?

    SvaraRadera
  2. björn, du är alltid den intressantaste på festen! jag pratar självklart om dom fester där du inte är med. man skriver den "vanliga texten", sen markerar du den, och trycker på det som ser ut som en kikare på en grön bakgrund, så skriver du in själva adressen till länken i rutan som kommer upp! fan vad bra florence valentins nya är, "jag förstår doooom, som gör sig självtilblind,oom, för jag är hellre blind, hellre blind, än ser mitt liv utan dig!". helt sjukt bra hur han väver in sina politiska åsikter utan att det blir för mycket!

    SvaraRadera
  3. ahh nice kompis, jag kommer iofs troligtvis aldrig använda den funktionen men det kan vara bra att veta!

    SvaraRadera