fredag 27 mars 2009

Bara för nöjes skull, helt utan dömande, tänkte jag hitta olika låtar som Florence Valentin lånat från på den nya skivan. Vissa saker nämns i PSL-intervjun, men långt ifrån allt. Fyll gärna på!

1. Spring Ricco - "Glasvegas - Geraldine", 03.40 in i "Håkan Hellström - Tro Och Tvivel"
2. Mitt Allt - "Le Sport - Tell No One About Tonight"
3. Vårt Hem Vår Borg - ?
4. 8 & 5 - Introt är något jag inte riktigt kan sätta, påminner om "Yeah Yeah Yeah's - Maps" men bara vagt. Någon som vet?
5. Du Kommer Gå Långt - "Dexy's Midnight Runners - Come On Eileen"
6. Bilen Brinner - Refrängen känner jag igen, men kan inte heller komma på vilken det är.
7. Såld Är Såld - ?
8. Jag Är Hellre Blind Än Ser Mitt Liv Utan Dig - Påminner om "Arcade Fire - Rebellion(Lies)" I början av versen när han sjunger "Jag förstår dom"
9. Mellan Krigen - "Parker Lewis - Trouble"

2 kommentarer:

  1. Allvarligt, Spring Ricco, "Going Underground" med the Jam.

    SvaraRadera
  2. Efter en kvick Youtubning så håller jag verkligen med!

    SvaraRadera