onsdag 11 mars 2009

Varje Goliat har sin David!

6 kommentarer:

  1. Såg du också dokumentären om Dorothy Stang igår? Eller är detta inlägg bara ett sammanträffande? Jag utgår ifrån att du såg den! Den var så sjukt frustrerande, speciellt bilderna från rätten. Jag tycker nästan det var komiskt hur genomonda ranchägarna verkade! På nåt sätt är det förståeligt att dom ogillade henne då dom levde på att skörda regnskogen, men dom verkade verkligen helt hjärt- och sympatilösa.

    SvaraRadera
  2. tänker han inte på the boy least likely to då? go dänga.
    http://www.myspace.com/theboyleastlikelytouk

    SvaraRadera
  3. åhh, det gör han ju ganska definitivt. oj, vad låten lät dexys midnight runners förresten, bra!

    http://www.tv8.se/index.php?option=com_content&task=view&id=12750&ttid=439226

    SvaraRadera
  4. d. cat har helt rätt! Men nu jag blev intresserad av den där dokumentären, var kan man se den?
    Jag tycker iaf att det är en väldigt smart låttitel, och med en större politisk dimension än man tänker sig vid första anblicken.

    SvaraRadera
  5. Visas 15/3 23:00, om du har Kanal 8 dvs. Annars borde den gå att ladda hem med den engelska titeln känns det som! Jo, anledningen till att jag var så övertygad att du syftade på dokumentären, var att i en intervju med en av Dorothys anhängare, så säger hon nåt i stil med "Varje Goliat har sin David, och vad man måste komma ihåg är att David vinner." Förresten, jag ska lära mig denna låt tills nästa gång jag kommer till Umeå, mycket för din skull, Björn! http://www.youtube.com/watch?v=dAXnPrWvZak&feature=related

    SvaraRadera
  6. Ahh Vanessa Carlton!!!! Det är typ den mest klassiska av låtar!

    SvaraRadera