tisdag 20 oktober 2009

mordet på benjamin

hej allihopa!

så många fina inlägg jag har missat på sistone. jag fick hjärtklappning av att läsa dina inlägg björn. det finns ingenting vidrigare på jordklotet än israel.

apropå politik: såg ni maud olofsson möta jimmie åkesson i tv? olofsson var fan sjukt bra. jag ba "yes alltså!"

efter ett par dagars svacka åkte jag ut till havet igår. kände för att bryta ihop på tåget, men levde upp på nytt när jag gick längs stranden och lyssnade på "blues för bodil malmsten". tänkte att "allt kanske inte är åt helvete ändå". det är en sån fasansfull kontrast när jag tänker på Per Albin och jämför med mig själv. han ansåg sig vara i historiens mitt, i en förlösande fas, medan jag är i dess slut. om jag bara finge vara en mjölkbonde nån gång förr i tiden!

sist men inte minst: jag vet att det här inte är nån plattform för skryt, men idag när jag satt på en tråkig lektion så skulle jag se hur många av Svenska Akademiens ledamöter jag kunde skriva ned. Och jag fick med alla aderton! Ett sånt där ögonblick man aldrig kommer glömma.

5 kommentarer:

  1. Jesper Svenbro
    Lotta Lottass (inte tillsatt än)
    Torgny Lindgren
    Anders Olsson
    Kristina Lugn
    Peter Englund
    Horace Engdahl
    Kerstin Ekman (deltar ej)
    den där killen som valde rökningen före benen
    sedan kan jag fan inga mer
    /g

    SvaraRadera
  2. HUR KUNDE JAG GLÖMMA STURE ALLÉN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    /skamsen g

    SvaraRadera
  3. vilken jävla ägare du är anton. gå å tänka på Per Albin, ujuj!

    SvaraRadera
  4. haha, du är faktiskt en genuin jävla ägare, genialt!

    SvaraRadera
  5. Ulf Linde har amputerat bort benen. Började röka igen efterat, för att fa bättre kontakt med sitt inre.

    SvaraRadera