onsdag 7 oktober 2009

svar till Tomas

Förvisso finns det ju glädjeämnen (förutom de du redan nämnde: barndomsminnen, seinfeld, gitarr-solon, att dö på sin post). Men det är ju så absurt att vara glad, är det inte det? Hur ska man då kunna äcklas av, och i grunden hata alla andra, om man själv blir som de? Om inte göra en Majakovski, så kanske ändå en 11/9. Då får man ju i varje fall dö på sin post, och det anses väl vara nåt?

Idag gjorde vi språktester inför kommande språkkurser; äntligen ska jag separeras från min lettiske följeslagare (och nemesis). Jag har tidigare tänkt att det var lite överdrivet av nazi-ledningen att vägra förhandla med ryssarna på slutet, men nu har jag förstått varför.

14 kommentarer:

  1. svar till Tomas? Är jag en knäppgök eller?

    SvaraRadera
  2. du är snabb! det är väl som vanligt men musiken ger fina stunder. Cripple and the starfish med Antony & Johnsonarna. Vinkväll igår?

    SvaraRadera
  3. soft. jo det blev lite vin, väldigt lite för mig. men det var väl trevligt själv vet jag inte vad jag ska lyssna på så det blir j six sept.

    SvaraRadera
  4. du kan ju inte lyssna på samma jämt! lyssna på den jag skrev. sen cats on fire eller nåt och sen på shine med monaco.

    SvaraRadera
  5. men jag tycker det är råjobbigt att lyssna på ny musik!! säg nån skiva ajg ska lyssna på istället. nån svängig

    SvaraRadera
  6. hur fasen kan du tycka att det är jobbigt?

    SvaraRadera
  7. man måste koncentrera sig å grejer.. hålla på. vi hade mycket snack om det igår.

    nu äter jag lunch o kollar happy days, ska l yssna go betweens sen

    SvaraRadera
  8. du kan lyssna på another sunny days skiva london weekend. Black lips kan kanske vara något för dig! jag vet inte riktigt själv ännu men Let it bloom verkar vara en bra skiva.

    SvaraRadera
  9. tomas syftar ju på mig knäppgökar!
    tänk jesus och bibliska referenser

    cripple and the starfish är ju äga som fan

    b

    SvaraRadera
  10. jag har lite dåligt samvete för att jag skrivit en massa onödiga kommentarer till det här fina inlägget.

    SvaraRadera
  11. virre, den där let it bloom är nog inte så bra. men det finns ett par låtar iaf, not a problem och dirty hands. fast åh det var visst såna som var bättre vid första lyssningen. skit samma.

    SvaraRadera
  12. jävlar vad mycket det blev. nu ska jag börja med nått. har just spelat in en film åt en affär som heter aplace som är i pUB-HUSET i stockholm! så jävla dålig den blev

    SvaraRadera