måndag 23 november 2009

En junikväll i somras hävdade en av mina ärkefiender (runkan förstår nog vem jag syftar på) att jag var inskränkt eller trångsynt för att jag inte var intresserad av att ge mig ut på en backpacker-resa till Sydostasien.
Bortsett från det idiotiska att koppla begreppet inskränkt till människors begränsade ekonomiska resurser (det är ju inte direkt gratis att flyga till andra sidan jordklotet) visar det på hur jävla självgod backpackerskulturen är. Trots sin uppblåsta självbild går denna Backpackerskultur i allt väsentligt ut på en sak: Västerländsk medelklass möter annan västerländsk medelklass, fast i ett behagligare klimat. I detta behagliga klimat experimenterar den västerländska medelklassen även gärna med droger.

Missförstå mig rätt. Jag tycker inte det är fel att leva livet, men att för den skull tro sig själv vara en ovanligt vidsynt människa som upptäcker nya kulturer och solidariserar sig med tredje världen är ju bara fåfängt. Kom ner på jorden för fan (fattar ni vitsen?!)!

*

Fan vad pop är bra asså, det slår ju allt. Ren, solig och extremt slick pop.

12 kommentarer:

  1. så jävla bra, håller med om allt. allt!

    SvaraRadera
  2. framförallt nästan, fast ändå inte med tanke på den andra delen, inte med tanke på popen. eller alltså. åå vad svårt det blev

    SvaraRadera
  3. ha!
    men jag tror faktiskt att jag förstår!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. nu ska jag logga ut, god natt mitt gossebarn!

    SvaraRadera
  6. vadå logga ut, från internet?

    SvaraRadera
  7. fick du dissen av de andra(läs björn och chrille) ikväll viktor?

    SvaraRadera
  8. jag fick inte dissen av christian men utav dig och björn, ju? men jag blev så trött

    SvaraRadera
  9. a, jo, fast jag var inte hemma förrän jag skriv till dig. ibland är det skönt att vara trött. jobbar du mycket i veckan?
    /Billy Becassé

    SvaraRadera
  10. kommentar till inlägget: vidrigt är det. jävla backpackers, vilket pack!

    pop är allra bäst!

    /Billy Becassé

    SvaraRadera