måndag 30 november 2009

min lista på filmer jag ska se:

- 400 Blows
- Derzu Usala
- Bande á part
- Metropolis
- The good, the bad and the ugly
- Santa Sangre
- Tusk
- Fando y Lis
- La Cravate
- Weird Science
- 2001: A Space Oddyssey
- Dr. Strangelove (vet inte om jag har sett den)
- Lolita
- Youth in Revolt
- Der Baader Meinhof Komplex
- Julien Donkey Boy
- Picnic at Hanging rock

säg till om ni har något tips som borde läggas till!!!!!!!!!!!! har skrivit upp listan i min bok

filmer jag har fått kryssa av som varit med i listan:

- Storytelling
- Happiness
- Paper Heart
- 500 Days of Summer
- Igla

kram!

12 kommentarer:

  1. Typ stolt på riktigt att du skrev upp mitt tips

    SvaraRadera
  2. fatta vilken skitdag jag kommer ha imorgon. drömmen om det egentliga livet, det utan badminton, är räddningen.

    SvaraRadera
  3. jag har också jävla skitdagar, jag är så jävla sur nu. imorgon är helvete. fattar inte hur jag ska klara mig till nice här hemma. får man hyra en toalett av er eller?

    SvaraRadera
  4. lisa f, vilket är ditt tips? var inte det zombieland? jag har laddat ner den men vet inte om ajg ska se den. om dne är läskig vill jag inte se den ju!!

    SvaraRadera
  5. jag kan tänka mig att se en film imorrnkväll, typ antingen daniel johnston..., the good, the bad... eller 400 blows

    c

    SvaraRadera
  6. såg nyss the good the bad and the ugly, men jag ser gärna någon utav dom andra! har ju iofs sett johnstonfilmen men den är så jävla bra och det var ett tag sen

    SvaraRadera
  7. vad är det som är helvete, mycket jobb? och när åker du till Nice?

    jag skulle kunna se en film ikväll.

    SvaraRadera
  8. ne det är inget jobb alls. men det är hit och dit och skit och måsten. vi siktar in oss på mars men vi vet inte när moas pappa är där, ska ta någon månad då han inte är där

    jag vill spela age of empires idag

    SvaraRadera
  9. va äre för skit hit och dit, du får tala om det nån gång för jag vill veta.

    gör det då. du får låna min dator, eller spelet.

    diskoteket. är deras skiva släppt i år?? snacka om knapphändig info om det gänget alltså.

    /Billy

    SvaraRadera
  10. olika, du kan får börja läsa min skunk eller nåt

    får jag? men nu är det så sent. kanske om en stund? har just kommit hem från psyket och lagat mat, första gången på fett länge!!!!!! wokgrönsaker, quornbitar, kött och nudlar. lite utav varje. och så nåt till det: avsnitt 7, jailhouse rock

    SvaraRadera
  11. hehe, julien donkey boy, tänker bara på den lama spotifyreklamen! jag tycker du borde hoppa över baader meinhof-filmen om det är den nyaste, typ mer givande att bara kolla på bilderna från filmen, för det visuella är typ det överlägset bästa med den. såg om broken flowers i helgen, men den lär du redan ha sett? om inte, borde du se den!

    SvaraRadera