tisdag 20 januari 2009

Förskola

Idag jobbade jag på en förskola. Dagen var rätt vanlig, med pictionary, bokläsning och skridskor, men det var en sak som stod ut.

Jag sitter med barnen medan dom äter "mellis":

Liten Tjomme: Har du MSN?
Jag: Jo, det har jag... gillar du MSN?
Liten Tjomme: Ja, jag älskar det!

En pinsam tystnad följer, men med så små barn är det inte riktigt pinsamt

Liten Tjomme: Har du Facebox(Facebook)?

Detta fann jag både komiskt och sjukt, då dessa barn är 6 år eller yngre.
Senare på dagen sitter jag med en praktikant och 4 barn och ritar:

Liten Tjomme igen: Har du mobil?
Praktikant: Det har jag, vadåra?
Liten Tjomme: Kan jag få ditt nummer?
Praktikant: Vad ska du med det till?
Liten Tjomme: Så jag kan ringa dig, nån kväll!
Praktikant: Jag vet inte alltså... Ok, mitt nummer är 0702458736

Liten Tjomme skriver ner det på papperet han ritar på

Liten Tjomme: Vad heter du i efternamn, på min mobil måste man skriva hela namnet när man sparar dom i den!
Praktikant: Fredrik Andersson.
Liten Tjomme: Då ska jag lägga till dig!

Jag bryr mig inte särskilt mycket om fenomenet i sig, jag kunde dock inte sluta skratta när han sa att han ville ha numret för att "ringa Fredrik någon kväll!". Antingen är den här killen världens mest socialt utvecklade 6åring, eller så har han lätt asperger!

1 kommentar: