onsdag 14 januari 2009

På natten kommer röksuget. Även om jag tar en snus känner jag mig fortfarande sugen på cigg. Men jag vill inte sneaka ut, dörren gnisslar så mycket och min föräldrar sover så dåligt att de hör det. För två nätter sen kom gick min pappa upp ur sängen för att han hörde gnisslet och ville se om det var en inbrottstjuv eller något. Som tur var hann jag gå in på toan så att han inte kunde fråga ut mig, men han förstod nog ändå att det var jag som hade varit ute.
Det är ju så, att även om man är myndig och kan göra sina egna val är det ändå obehagligt att röka inför sina föräldrar. Snus går an, men cigg är över gränsen.
Hursomhelst. Jag skulle kunna gå ut på en promenad, men det är för jobbigt och röklusten försvinner på vägen. Mina alternativ är:
1. Olja dörren. Men då har jag fortfarande kvar problemet med handtaget som är så segt att man måste dra till det så pass hårt att det låter.
2. Sluta vara paranoid och skita i om de får reda på det.
3. Nöja mig med snusen och stanna inne.

Det lutar just nu åt det tredje alternativet.

4 kommentarer: