lördag 31 januari 2009

Hon är definitivt en vacker 41-åring. Fast just nu lyssnar jag på Äppelöga, och jag kan inte tänka mig nån vackrare. Man kan sitta och påstå att utseende och personlighet är två helt skilda saker, men någon som gör sådana vackra texter har automagiskt både utseende och personlighet, och förmodligen en så vacker mentalitet att man aldrig skulle känna sig jämlik med henne.

Jag faller så hårt för vissa texter, just nu främst för Ingentings och Anna Järvinens texter. Såna simpla texter, som man tänker är så lätta att skapa, men med tiden inser har så mycket djup i sig.

" Nu är det längesen jag var där/ På den där klubben alla snacka' om
Jag har stannat hemma ända sen du drog/ Utan dig rasar min värld ihop
Det är längesen jag var full/ Jag har hållt mig vit för mina vänners skull
Glada nätter slutade jämnt med/ Att jag sårade och sa saker som blev helt fel "

Det gör sig inte lika rätt att citera Anna Järvinen, då det blir så mycket finare när hon yttrar dom orden. Men fint är det alltihopa, och jag kan inte beskriva alla känslor som stiger när jag hör det. Känslor, bra som dåliga, är alltid väldigt vackra.

Nu ska jag sova, och förhoppningsvis drömma om allt jag tänkt på idag, för detta har varit en fin dag.

Godnatt

1 kommentar: