fredag 16 januari 2009

Kalles Lägenhet, Country, Cigg och Göteborg

Jag sitter också i Kalles lägenhet, och röker framför en dator. En sällsynt, men njutbar aktivitet. Jag är lätt vemodig, då jag säkerligen ska flytta till Göteborg i Februrari. Detta vemod som alltid drabbar mig inför en flytt, hur mycket jag än ser fram emot att bo i en annan stad. "Gräset är grönare på andra sidan" funkar väldigt ofta för hur jag känner mig, det stämmer ibland, men ibland är gräset lika grönt, och ärligt talat bryr jag mig inte särskilt mycket om gräsets färg. I alla fall, jag älskar Göteborg, och jag ser fram emot att tillbringa kvällar med viktor, på Fesketorget med manshororna, På Gullbergskaj med alla nedgångna båtar, på masthuggsberget med kyrkan på ena sidan, och Älvsborsgbron lite till höger. Det kommer bli vackert, och jag ska hänga vid fontänen på Järntorget då det är en väldigt kort och komfortabel gångväg från mitt otroligt centrala hem. Hej göteborg och indieklubbarna, hejdå Umeå och mina älskade barn- och ungdomsvänner. Big Love som alla malmöreggaesemijobbiga människor avslutar sina texter med. Förresten, ta bort semi:t. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar