söndag 18 januari 2009

Jag kom just att tänka på hur narcissistiskt det är att citera sig själv.

4 kommentarer:

  1. björn, jag hur mycket jag än älskar ditt passionerade engagemang för vårat samhälle och framförallt dess orättvisor liknar du ibland en psykopat.

    SvaraRadera
  2. Haha, tvärtom! Psykopatin i vidare bemärkelse är likgiltighetens mest fulländade uttrycksform, passionen är däremot dess antites

    SvaraRadera
  3. passionen som blir till en manisk besatthet. den kanske fortfarande inte är pskykopatisk. men den är fan inte dess motsats. fast jag tror att vi har slutat diskutera dig som person sedan länge...

    SvaraRadera
  4. Hehe jo, jag är nog både för lat, för odisciplinerad och för avslappnad för att kallas manisk. Däremot står jag fast vid att passion och psykopati (i min lite vidlyftiga begreppsvärld) är oförenliga.
    Sen har du ju helt rätt i att passion i vissa fall kan övergå i mani, se bara på Heathcliff i Wuthering Heights!

    SvaraRadera