fredag 30 januari 2009

Skitdrömmar och Diarré



"Det är skitdrömmar. Världen brinner! Och vi ska drömma om nya köksbord."
Om du har tråkigt just nu kan du läsa en gammal DN-kolumn av Nina Björk.
Visst innehåller den en del självklarheter, men det är ändå Nina Björk som har skrivit den, vilket borgar för genomgående hög kvalitet. Läs gärna hennes "Fria själar", ingen krossar liberalismens fantasier som hon! Hon är nog Sveriges mest skarpsinniga 41-åring (och definitivt den vackraste!).


--------------------------------------------------------------------------------------------


Varför får jag alltid diarré på morgonen? Och bara på morgonen? När jag har ätit ungefär två tredjedelar av min filtallrik med havregryn blir jag ALLTID överfallen av en fasansfull bajsnödighet, och tvingas gå på toaletten illa kvickt. När jag efter utfört verk återvänder till min filtallrik har havregrynen blivit mjuka och sörjiga, och jag har tappat matlusten. Det sätter mig i ett svårt dilemma; å ena sidan kan jag ge efter för behoven, men då tvingas jag försaka en del av min frukost. Å andra sidan kan jag äta klart min filtallrik, men tvingas då göra det under oerhörda smärtor, vilket knappast är speciellt njutningsfullt. Otack är världens lön!

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte heller käka frukost (inte före 10-11 på morronen iaf), blir samma som för dig. Trodde det berodde på att jag väldigt sällan gör det och att min mage inte är van. Hittar du någon bra väg ur detta så får du gärna hojta till här, håller på och googla mig fördärvad för att komma tillrätta med det här...

    SvaraRadera
  2. har samma problem!
    hittat några svar?

    SvaraRadera