onsdag 14 januari 2009

Jag önskar att jag hade mer tid för bloggen

Detta borde skrivits här i måndags men antecknades istället i mobilen vid 8-tiden:
Trött, ledsen, allt meningslöst.
Räddningen, ett sms. Räddad av Emma.

Förresten! Om jag var arbetslös och idrottslös skulle jag blogga mycket. Och bra. För att inte nämna allt gitarrspelande och alla böcker jag skulle hinna med. Det ni. Kanske till och med skulle bli en roman eller två? Säkert inte men drömma går ju och det gör jag gärna. Istället för mer tid åt bloggen önskar jag kort och gott mer tid, det vore i alla fall trevligt. Nog för att jag en dumsnut som tror att det skulle göra tillvaron bättre. Åtminstone lite naiv fast jag egentligen tror mig vara det motsatta. Sen övedriver jag ofta också men det vet ni redan. Vad jag säger är ingenting.
God natt. Jag sänder en tanke till vår vän Viktor. Och en Hyllning till Ivar (med anledning av hans klockrena Springsteen-länk). Alla andra grabbar också för den delen, Umeås finest!

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Varför tog du bort inlägget? Det sammanfattade ju på ett eminent sätt mitt livs största dilemma!

    SvaraRadera
  3. Jag har väl inte tagit bort något? Förutom en kommentar.

    SvaraRadera
  4. Ahh, då var man dumförklarad igen!

    SvaraRadera